Zabudowy wywrotek lekkich
Wywrotki lekkie
Wywrotka trójstronna oraz dwustronna typu lekkiego przeznaczona jest na pojazdy 2 osiowe o dopuszczalnej masie całkowitej 6,5 -18 ton. Wywrotki w zależności od przeznaczenia i konfiguracji mogą posiadać ładowność administracyjną od 3 – 10 ton.
Produkowane zabudowy wykonywane są w całości z wysokogatunkowej stali. Konstrukcja wywrotki zapewnia zwiększoną wytrzymałość oraz dużą odporność na uszkodzenia. Praktyczne rozwiązania ułatwiają obsługę i komfort pracy.
Produkty przeznaczone są dla firm zajmujących się transportem ładunków o znacznym zagęszczeniu i zwiększonej wadze np. żwir, piasek, ziemie z wykopów, materiały bitumiczne. Najczęstszymi odbiorcami tego typu zabudów są firmy budowlane oraz zajmujące się budową dróg. Dzięki dużej mobilności oraz możliwościom transportowym wywrotki tego typu są również używane przez przedsiębiorstwa komunalne oczyszczania miast.

Opis zabudowy
- Rama pośrednia wykonana ze stali wysokogatunkowej S355J, DOMEX piaskowana i malowana podkładowo dwukrotnie oraz nawierzchniowo. Możliwe jest wykonanie aluminiowej ramy pośredniej.
- Ściana przednia pełna lub kratownicy do wysokości kabiny.
- Burty boczne aluminiowe otwierane w osi dolnej (uchylne) po dwie na stronę zamykane całościowo zamkiem centralnym.
- Burta tylna otwierana automatycznie lub mechanicznie podczas wywrotu do tyłu (uchylna).
- Podłoga wykonana ze stali gr. 3,00-5,00 mm o podwyższonej wytrzymałości na ścieranie i udarności.
- Słupki boczne stałe lub demontowane wykonane ze stali.
- Siłownik podskrzyniowy pompa i oprzyrządowanie hydrauliczne ze sterowaniem (PowerPack).
- Nadkola plastikowe wraz z chlapaczami.
- Światła obrysowe zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
- Konstrukcja stalowa piaskowana, malowana farba podkładową epoksydową, oraz malowana nawierzchniowo farbą akrylową w dowolnym kolorze wg palety RAL.
Doposażenie opcjonalne:
- Burty boczne otwierane całościowo z sprężynowym systemem wspomagania ich zamykania.
- Podwyższenie burt.
- Burty boczne dzielone wzdłużnie.
- Burty zamknięte wewnątrz blachą.
- Nadstawki nadburtowe (siatkowe, burtowe).
- Wyjście hydrauliczne do sterowania przyczepą z najazdami 2×0,5 cala (hydraulika dwuobwodowa).
- Wyjście hydrauliczne do sterowania przyczepą wywrotką (hydraulika jednoobwodowa).
- Dolny sprzęg.
- Hak holowniczy. (3W uwaga ingerencja w wywrót)
- Możliwość wykonania burt z wysokogatunkowej stali gr. 3mm Domex 650.
- Możliwość wykonania burt aluminiowych.
- Winda koła zapasowego na przedniej ścianie oraz drabinka umożliwiająca wejście na wywrót montowana od strony kierowcy.
- Dodatkowa skrzynka narzędziowa.
- Stopień na burcie ułatwiający wchodzenie na skrzynie.
- Zbiornik na wodę wraz z zasobnikiem na mydło.
- Powłoka lakiernicza metalik.
- Belka świetlna na kabinie.
- Koguty świetlne szt. 2 na kabinie.
- Lampa zespolona z kogutami na kabinie.
- Cynkowanie podłogi, konstrukcji i ramy pośredniej.
- Dodatkowe uchwyty do pasów na skrzyni.
- Czołownica do montażu pługu.
- Oznaczenia konturowe odblaskowe
- Montaż żurawia (HDS).
- Inne elementy dodatkowe do uzgodnienia.