Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotki tylnozsypowe
Wywrotka tylnozsypowe typu 1W tzw. „rynna” jest flagowym produktem firmy. Wywrotki tego typu są przeznaczone na pojazdy 3 i 4 osiowe o dopuszczalnej masie 26-32 tony. Wywrotki, w zależności od długości, mogą posiadać ładowność administracyjną od 14 -18 ton.
Produkowane zabudowy wykonywane są w całości ze stali o podwyższonej udarności i ścieralności HARDOX, DOMEX. Konstrukcja wywrotki, klasyczny halfpipe z giętą podłogą w formie rynny, zapewnia zwiększoną wytrzymałość, dużą odporność na uszkodzenia oraz skraca czas rozładunku. Praktyczne rozwiązania ułatwiają obsługę i komfort pracy.
Produkty przeznaczone są dla firm zajmujących się transportem ładunków ciężkich o dużej masie własnej np. ziemie z wykopów, ciężkie kamienie, kostki granitowe, dużej wielkości gruz. Najczęstszymi odbiorcami tego typu zabudów są firmy handlujące kruszywem, budowlane, przygotowujące place budowy, zajmujące się budową dróg oraz pracujące przy kamieniołomach i kopalniach. Zabudowy sprawdzają się podczas transportu dużej ilości materiałów w krótkim przedziale czasowym po ciężkim terenie.

Opis zabudowy
Opis zabudowy standardowej:
- Rama pośrednia wykonana z wysokogatunkowej stali S355, piaskowana i malowana podkładowo dwukrotnie oraz nawierzchniowo wielokrotnie wyposażona w podporę skrzyni do celów serwisowych / naprawczych.
- Burty boczne stałe materiał DOMEX 650 gr. 5,00 mm gięte w formie half-pipu.
- Odsypy boczne na całej długości burt chroniące oprzyrządowanie podwozia samochodu ciężarowego.
- Burta tylna otwierana automatycznie, mechanicznie podczas wywrotu do tyłu tzw. system młotkowy.
- Ściana przednia z krótkim daszkiem chroniącym układ hydrauliki siłowej.
- Podłoga wykonana ze stali HARDOX 450 gr. 7,00 mm o podwyższonej wytrzymałości na ścieranie i zwiększonej udarności.
- Siłownik czołowy, pompa i oprzyrządowanie hydrauliczne ze sterowaniem wywrotem z kabiny kierowcy HYVA lub BINOTTO.
- Stabilizator nożycowy oraz system HYFIX zapobiegający uderzeniom pustej skrzyni oraz dodatkowe gumy chroniące na ramie.
- Tylna rynna zsypowa długa ok. 250 mm do współpracy z rozściełaczem asfaltu.
- Drabinka na ścianie przedniej umożliwiająca wejście na wywrot montowana od strony kierowcy.
- Winda koła zapasowego umieszczona na ścianie przedniej zabudowy od strony pasażera, pobocza.
- Kliny pod koła umieszczone na ścianie przedniej zabudowy (wg specyfikacji podwozia).
- Nadkola pełne z tworzywa sztucznego.
- Chlapacze zapinane na oczkach zapobiegające zerwaniu.
- Tylna belka przeciw najazdowa oryginalna podwozia samochodu ciężarowego.
- Osłony świateł tylnych – krata demontowana.
- Światła obrysowe zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
- Tablice wyróżniające umieszczone powyżej świateł tylnych podwozia samochodu.
- Plandeka okrywająca przestrzeń ładunkową zwijana na ścianie przedniej lub bocznej.
- Konstrukcja stalowa piaskowana, malowana farbą podkładową epoksydową, oraz malowana nawierzchniowo farbą akrylową w dowolnym kolorze wg palety RAL.
Doposażenie opcjonalne:
- Tylna burta otwierana hydraulicznie.
- Elektryczny, zdalny system zwijania plandeki na ścianie czołowej zabudowy.
- Burty boczne materiał HARDOX 450.
- Wyjście hydrauliczne do sterowania przyczepą z najazdami 2x 0,5 cala.
- Wyjście hydrauliczne do sterowania przyczepą wywrotką.
- Kompletny system podgrzewania podłogi spalinami (wg specyfikacji podwozia).
- Belka tylna o regulowanym położeniu (uchylna).
- Blokada tylnej burty w dowolnym położeniu.
- Tylne rygle klapy blokowane pneumatycznie.
- Zbiornik na wodę umieszczony pomiędzy kabiną, a skrzynią ładunkową po lewej stronie.
- Dodatkowa wysuwana drabinka z lewej strony zabudowy w części tylnej (przy zwijaniu bocznym plandeki).
- Montaż żurawia (HDS).